Thursday 23 February 2012

Layan ombak rindu di Pantai

Cuti semester kali ni memang aku tak kan pernah lagi mempernahkan diri aku lupa dengan kenangan kali ini. Dah kata cuti semester kan. Mestilah pergi bercuti bro. Kali ni bukan aku yang nak menggedik nak pergi bercuti okey. Tiada siapa yang pelawa pun sebenarnya apetah lagi nak sponsor ni. Ini semua keterpaksaan dan ketakdiran bersama keredhaan!



"Sah"

"Sah"

"Sah"


"Sah? apa yang dah sah !? Hee kalau sah aku diijab kabul kan seronok," bisik hati aku

"Sah la awak kena Demam Denggi," Kata doktor dengan muka yang serius.

"Ala suspect denggi je kan doktor," (Tak boleh terima hakikat lagi kau)

"Tak, awak memang Denggi. Platlet awak 83 je. Mungkin akan turun lagi. Memandangkan wad di sini penuh, saya cadangkan awak pergi dapatkan rawatan di hospital"

Yeammeh. Tu dia. Tergamam aku bila tahu aku dapat denggi. Sebab aku sangat takut dengan jarum. Nanti hari-hari kena ambil darah. Pastu nak kena masuk air guna drip bag tu. Nak pergi toilet nanti susah sebab kena bawak drip stand tu skali. Itu ini itu ini. Demam denggi boleh bawa maut. Ok jom pergi hospital. Ha tengok aku baru kena uji sikit tapi dah kecoh semacam. Ish Ish

Mula-mula pergi ke Hospital KPJ Kajang. Penuh. Sebab semua patient denggi.
Pergi Kajang Plaza Medical Centre. Pun penuh. 
Hospital Serdang. Laaaaaagi la penuh. Orang kat kaunter pendaftaran pun tak ada.

Terpaksa juga lah Mak Ayah aku bawa pergi KL. Kalau boleh nak yang dekat dengan Bangi ni je. Tapi nak buek macamano.

Alhamdulillah. Pukul 2 pagi tibalah aku di Pantai Hospital Bangsar, Kuala Lumpur. Destinasi percutian idaman bagi cuti semester ini (T___T)


5 hari aku kat sana. Layan ombak rindu kat pantai. Haha ombak rindu la sangat. Pantai Hospital weh. Bukan Pantai Danga Bay. Layan ombak denggi ada la sobs sobs.



 Bontot tebuan ni memang sakit bila dah 5 hari parking kat dalam tangan aku. Sampai sekarang tangan aku masih bengkak dan sakit walaupun bontot berjarum panjang tu dah buang.


Tu tengok tangan kiri aku. Akibat tangan sakit maka perlu angkat tangan ke paras dada. Dah jadi gedik sikit. Sebab tangan tu tak boleh lurus ke bawah. Sepanjang jalan kat Mid Valley semalam pun terpaksa buat macamtu. Nasib baik Izzaty teman buat macam tu jugak. Biar sama-sama nampak gedik. Tak de lah aku rasa 'rare'. Thanks zaty. Kau memang BFF. HAHA






Ni laluan nak ke bilik hotel aku


Jap. Tengok tu. Aku masih 21 tahun. Hehe


Gambar berikut adalah view semasa aku malayan ombak denggi di Hospital Pantai.




Tu je lah yang mampu. . Nama je Hospital Pantai. Celah mana ada pantai nak layan ombak? Ok lah tu. Dapat jugak cuci mata tengok pemandangan hijau. Nak cuci mata tengok doktor handsome tak da lah pulak ngehehe.


 Pintu masuk hotel aku.


 Katil hotel yang paling selesa dan canggih.



Nah. Kasi gigil sikit kepala lutut nak bayar bil hospital kau.

Oleh itu tuan puan maka dengan ini aku nak ucapkan terima kasih kepada mak dan ayah aku serta adik aku. Terutama mak aku yang sanggup berkorban tidur dekat wad untuk jaga aku. Sepanjang aku sakit, mak aku masakkan sup ketam yang paling sedap. Makanan hospital memang tidak menepati selera aku. 

Mak aku juga setiap pagi buatkan aku susu kambing Hi-Goat untuk dimakan bersama Koko Crunch.  Kalau tidak memang aku terlantar je la kat katil. Tak larat nak buat semua tu. Mak juga selalu paksa minum air masak banyak-banyak supaya platlet cepat naik. Terima kasih Mak. Terima Kasih Ayah.

 Juga terima kasih kepada kawan-kawan yang mendoakan aku cepat sembuh. Alhamdulillah. Allah sembuhkan aku juga. Terima Kasih Ya Allah, aku diberi ujian kecil ini untuk menghapuskan dosa kecil aku. 
 Semoga sesiapa yang ditimpa wabak denggi ini cepat pulih. 

Mulai sekarang aku sangat berhati-hati dengan nyamuk. Anti nyamuk. Setiap Maghrib je aku spray guna Shieldtox. Kalau cerita ombak rindu Maya Karin pergi pantai layan ombak rindu tapi aku tak mahu pergi Pantai Hospital layan ombak denggi lagi sobs sobs (T_T)