Tuesday 16 April 2013

Kami budak jawa.

Hehe aku si jawa.
Tapi jawa mata sepet. When I smile, I lose my eyes. Betapa sepet budak sepet ahakkk

ok. move on.


 Recently, aku jalan-jalan ke where-to-go-of-course Alamanda. Dengan adik dan sepupu aku.
Belum terlambat aku nak ucapkan tahniah kat sepupu jawa aku ni si Samawi Jailani sebab dapat 10A untuk SPM haritu. Bangga kami anak jawa. hek hek. 

So atok (my grandma) dan sepupu aku Samawi and Sopie tumpang ke rumah buat semalam sebab keesokkannya nak daftarkan si Mawi tu ke kolej. Nak buat persediaan belajar ke Jepun untuk engineering course. Syukurlah nak MARA bagi biasiswa sampai 400k. 

Pada petang yang terik tu aku saja ajak diorang jalan-jalan. Aku jadi tour-guide la. Biar boleh shopping barang-barang nak duduk hostel.

Sampai je kat Alamanda aku bawa diorang pergi ke Parkson bahagian mens. Biarkan the guys shopping puas-puas. Aku dengan adik aku pergi jalan-jalan tempat lain.

Maksud aku biarkan si budak lelaki shopping puas-puas tu dengan harapan tak lebih sejam lah.
Aku ingat lelaki ni senang je kalau bab shopping. Tak cerewet. Tak suka shopping lama-lama. Tak leceh. Pantas membuat keputusan dalam membeli.

Tapi aku silap. Mereka shopping begitu lama. Sehingga aku dan adik berkelah bawah pokok buluh sempat meratah dinner plate KFC. Ohoi ayam KFC korean yang baru ni memang PEDAS PEDASSS! Tapi my grandma suka, siap puji kenapa lah ayam yang digoreng sendiri tidak sesedap itu., walahhh





 Ok balik pada cerita. Ya mereka shopping-shopping-shopping...

1 jam menunggu....
Adikku yang so suwiiit...
 Selepas dua jam menunggu...

HAHA macam ni rupa

Yeahh akhirnya the guys muncul dengan seketul beg bagasi disisi dan seketul kemeja. That's all they got after hours of shopping? hehe!



Ok tahu muka penat.


How sweet




Kemudian, singgah pula PKNS Billion Bangi untuk membeli beberapa ketul barang.

 hehe anything for you lah cousins.Uolss happy, Iolss pun happy jer.

Anyway thanks tuang minyak fulltank hehe
dan bagi kepercayaan kat aku untuk drive kereta, well I kan baru dua bulan dapat 'P' ihikk
 
Sekian, last pose dari mereka...

OK NICE, SALAM :)