Saturday 26 January 2013

Sifir Cinta | BETAPA BERUNTUNGNYA KAMI








Sempena meraikan Maulidur Rasul, aku pertama kali baru  perasan Qasidah Ya Hanana kat Tv Al Hijrah. Apakah sebelum ini aku buat-buat tak perasan? haihh.

 No no sebenarnya aku bersyukur mak ayah aku selalu mengingatkan. Kat meja makan, waktu santai, waktu libur, dan bila-bila masa pasti selalu ada kisah nabi meniti dibibir. Ditambah pula buku-buku sirah nabi yang selalu dibeli oleh mak ( My mom memang rajin spend time and money kat Book Shop so kat rumah ada mini library ) untuk jadi bahan bacaan menambah rasa cinta kepada nabi.

Juga malam ni mak ayah mengajak aku menonton bersama siaran Al Hijrah Program Cinta Rasul. Yes, that is why la how i got introduced with this Qasidah Ya Hanana which I tend to like it more ! :)

Dengar banyak kali pun tak bosan. Irama begitu catchy. Best! Makna setiap bait lagu sungguh menyentuh sanubari.

Kekasih Allah itu menangis kerana kita. Rindu pada kita, risau pada kita. Kalau nak diikutkan, siapalah kita ini hendak dirindukannya, hendak dirisaukannya kerana kita sendiri pun selalu melupakan Rasulullah s.a.w.

Allah hu rabbi... malunya kita :'(  

Kita semua tahu nabi s.a.w amat menyayangi kita sebagai umatnya. Semoga lidah kita sentiasa basah berselawat kepadanya. Bimbang sangat masa kita di Padang Mahsyar nanti siapa nak tolong kita? Syafaat daripada nabi itu akan menjadi tiket pintas untuk kita ke syurga.

"Orang yang bercinta mesti banyak mengingati insan yang dicintainya. Apabila hati mengingat, mulut akan banyak menyebut. Apabila lidah banyak menyebut, hati akan berasa rindu. Apabila rindu, pasti terasa ingin bertemu. Ya begitulah SIFIR CINTA kepada Rasulullah. " - Solusi Isu 52

Wahai Kekasihku Wahai Muhammad,
Wahai pengubat hatiku Wahai yang terpuji,
Dirimu memiliki kelebihan yang diakui
Oleh Tuhan yang turut berselawat kepadamu
Ya Habibi Ya Rasulullah. Pandanglah kami.
Syafaatkan kami di akhirat kelak :'(