Wednesday 18 July 2012

Semester 4 dalam Kenangan


Lama dah aku tak update blog. Sampai ada orang kata blog aku bersawang. Iye la kot mungkin dah namanya pun laman sesawang. Kalau orang lain siap cakap blog dia berhabuk, berkulat, berlumut dan bersawang spiderman tapi aku rilek je. Rilek. Mana ade berhabuk tok siak. Clean je. Dongeng jek dorang tu.

Maka sekarang dah bermula cuti semester aku. Dah habis dah semester 4. Maknanya telah melalui dan mendalami subjek Report Writing ( BEL422) , Ethnic Relation (CTU 553), Monetary Economics ( ECO 553) , Principles of Entrepreneurship (ENT530), Advance Fiqh Muamalat (ISB548), Islamic Banking and Financial Services (ISB547), dan Islamic Financial Planning (ISB 535).

Kalau ada sesetengah orang kata paper dia sem ni cam haremmmm. Tapi aku tetap kata semua cam halellll. Gila kau, dah ar aku budak Islamic Banking pahtu pergi dok canang paper aku semua cam haremm. Mana boleh mengharemkan benda yang halelll haha. Cuma subjek Monetary Economics dan Advance Fiqh Muamalat yang agak mencabar la bagi aku. Harap dapat la lulus dengan baik. Kalau tak lulus aku nak cakap " mami, dedi, saya nak berhenti belajar dan kahwin sekarang" wahaha. Wak luu.

So, selaku arkib negara, ini lah masa untuk mengodeh-godeh folder gambar semester 4 ni. Buat tatapan anak cucu aku yang akan melawat blog mak/nenek dia ni ngehehehe





 Panas-panas terik ni sebenarnya nak buat shooting video Sadaqah dan Waqaf bagi tugasan subjek Islamic Financial Planning. Skrip tu aku yang buat so dialog macam halelll :D . Shooting yang paling simple. Takde tukar-tukar baju dan takde make up artist. Semua natural beauty . Lokasi kat Bandar Tasik Shah Alam je.





My group members. Mimi, Zety, Syazana, dan Nisa. Thanks korang bagi kerjasama terbaik :)


Pelakon tambahan mestila kena ada. Lagi-lagi kalau roomate+bestfriend sendiri kan. hehe

My roommate Izzaty and her classmate Syida

Pelakon tambahan kedua pulak ialah orang yang very well known kat fakulti aku. Budak fakulti bisnes kalau dah kebulur mesti sebut nama Pak Cik ni ni sebab dia yang jual makanan kat situ  "Wei perut aku bunyi anaconda mengilai so lets go to have a lunch at Pak Mat now".  

Sebenarnya ada lagi satu cafe kat fakulti bisnes ni tapi jauh sikit la. Dan aku lagi suka pergi cafe kat Menara SAAS sebab nugget goreng feveret aku kat sana. Tak peduli lah kena mendaki bukit ke sana cuma hanya demi nugget goreng hek hek

Meet Pak Mat. Ni mamat paling Hot kat Fakulti aku. 


My lecturer and my classmate! hangpa semua tengok apa?

Oh.. Lakonan Irma Hasmie dan Raja Farah rupenye. Pewwwitt.



Kemudian, dalam arkib negara aku ada gambar Encik Husny lah. Moga-moga paper haritu Sir sejuk hati la menanda dan nak bagi kami A+. Amin.

Sir Husny tengah bagi Hint tu. Alhamdulillah Hint yang Sir bagi untuk Final exam banyak yang keluar. terbaekk!

Oh pehliss ada budak berangan dalam kelas!

 Semester ni memang busy sangat-sangat. Keluar rumah pukul 6.45 pagi then jalan kaki ke kolej Melati untuk refill balang coklat. Pastu ke kelas pulak sampai pukul 6 petang. Memang berbeza dengan zaman diploma dulu yang memang masa senggang terlalu melimpah ruah bak coklat turun ke ladang gandum maka jadilah Coco Krunch!

Sebab itu sekarang kalau rehat tengahari aku memang manfaatkan untuk tidur je. Merayau la nanti cari port baik untuk tidur. Selalu kat Library la. Oh pehliss jangan kau hari-hari nampak muka aku kat library maka kata aku ni kaki library sebab study. Puihh, aku cuma singgah port tidur aku je. Kadang dalam kelas pun aku tidur jugak. Tapi senyap-senyaplah kat tepi dinding sandar baik punya sopan. hehe

Bila dah terasa diri ni busy, so selalu je fikir nak reward apa ek untuk diri sendiri. Asik fikir reward reward reward. Maka masa malam adalah untuk reward diri lah. Selalunya dengan makanan. Reward diri yang paling nikmat sedap ialah dengan....



We are all addicted and out of control for maggi tummis time moment!

Haa.. itu pasal lah walau busy macam mana pun berat badan aku tak turun-turun. Sekarang bertambah 6kg. Ini semua sebab teknik reward diri tadi selain tidur. Moment makan adalah paling indah di dunia. Segala masalah lupa sebentar. Setuju kan? Aku gembira dengan ketinggian 167cm dan berat 80kg sekarang. Hahaha. Sihat.


Eh, banyak pulak folder arkib gambar semester 4 ni. Penat nak share semua. Tunggu aku buat novel lah. Boleh aku share kisah cintan cintun aku sekali. Nah baldi merah sila muntah-muntah.

Sekian :)